11/22/2007

004 - tanda perniagaan

semalam, seorang rakan aku berkata yang aku telah kerugian kerana telah menutup jurnal lama aku. dia berkata di jurnal lama aku, aku sudah ada nama (yang aku telah ubah), jenama dan pembaca. (teringat pula format balance sheet, huh, nampaknya aku terlalu kuat belajar semester lepas. huhu)

berbalik kepada topik asal, pada pendapat aku, jenama dan ideologi sesebuah jurnal ini ialah satu liabiliti yang sangat besar kepada kau, dari segi duniawi dan ukhrawi. tanggungjawab kau terhadap setiap perkataan yang tertera dalam jurnal kau amat besar.

banyak perkara yang menyebabkan aku menutup jurnal lama aku, mungkin perkara diatas adalah salah satu daripadanya. maka, dengan ini, aku akan bermula semula daripada kosong, berkenalan dengan rakan baru, bertukar-tukar pandangan, tapi dengan perspektif yang berbeza.

agak sukar sebenarnya bagi aku untuk lari daripada gaya penulisanku yang asal, memandang sudah lebih dua tahun aku menggunakan gaya itu sebelum aku menutup jurnal aku awal tahun ini.

nota kaki: aku rasa kekok menulis, terasa macam pensyarah yang baru mengajar.

4 comments:

Unknown said...

Salam Cho.

Mungkin kalau dapat baca jurnal yang lalu bagus juga. :)

Tapi, adakala kita perlu privasi. :)

Salam Kenalan,

Jumpa lagi

Unknown said...

Satu pertanyaan, kamu dan Budak Aman, adakah orang yang sama?

akirasuri said...

Aman yang bulat!!

Warghh!! rindunya kat kau budak :D

Daripada gaya bahasa, memang sah, sem lepas kamu pulun sehabisnya subjek-subjek perakauanan kamu..

Ermm!! Selamat kembali berblog aman! :)

the mosaicist said...

di. mana. kamu.?